به جرات میتوان گفت: یکی از مهم ترین عوامل برای موفقیت در فروش، موضوع باورها هستند. باورهای شما در زمینه فروش اگر حرفه ای و درست باشند، می توانند شما را به بی نهایت برسانند اما خدا نکند که باورهای اشتباهی داشته باشید، در این صورت هرچقدر هم تلاش کنید، آن طور که باید به موفقیت عظیم در فروش نمی رسید.

پس با من در این مقاله همراه شوید، تا با باورهای درست و پولساز در فروش آشنا شوید و فروش تان را افزایش بدهید.

باور به خودمان:

اولین و حیاتی ترین باور برای موفقیت عظیم در هر زمینه ای، باور به خودمان است. شما چقدر خوباوری دارید؟

چقدر به این باور دارید یک فروشنده و مذاکره کننده حرفه ای هستید؟

چقدر به این باور دارید که میتوانید بفروشید؟

آیا باورهای شما نسبت به خودتان، مثبت و درست هست؟

از شما میخواهم هر روز، به طور مستمر بر روی خودباوری کار کنید. اینکه میتوانید بفروشید، میتوانید یک فروشنده حرفه ای شوید و میتوانید به برترین های کسب و کارتان تبدیل شوید.

باور به محصول و خدمات:

دومین باور ثروت ساز برای شما، این است که به محصول و خدماتی که ارائه می کنید اعتقاد راسخ قلبی داشته باشید. اینکه با تمام وجود به چیزی که می فروشید ایمان داشته باشید.

نگرش شما نسبت به محصول و خدمات تان به گونه ای باشد که دارید به مردم و مشتریان خودتان خدمت میکنید.

نکته: البته فراموش نکنید آنچه که ارائه می کنید باید مفید، کاربردی و با کیفیت باشد.

حتما شما هم بارها، از زمان کودکی تا به امروز این جمله را شنیده اید:

آن چیز که از دل برآید، لاجرم بر دل نشیند.

زمانی که شما در حال صحبت هستید، خودباوری نسبت به خودتان و خوباوری نسبت به محصول تان را مشتری متوجه میشود. هرچقدر با اعتماد به نفس تر باشید، مشتری راحت تر و سریع تر میخرد. جالب است حتی مشتری هم نسبت به محصول و خدمات تان مشتاق میشود، چرا که با عشق و تمام وجود آن را معرفی می کنید.

حتما شما هم فروشندگانی را دیده اید که چنان با ذوق و اشتیاق محصول شان را معرفی می کنند، که سخت ترین کار دنیا در آن لحظه، نخریدن و نه گفتن به این مشتری هست.

اسیتو جابز، بزرگ مرد قرن 21 یک جمله بسیار مهم دارد که خود من به شخصه عاشق اش هستم. پیشنهاد می کنم این جمله را سر لوحه کار خودتان قرار دهید:

نحوه ارائه هرچیز، میزان اهمیت آن را مشخص می کند.

درصد زیادی از اهمیت محصولتان را، باورهای شما و نوع تفکرتان به مشتری انتقال می دهد.

باور به مشتری:

متاسفانه اغلب فروشندگان و افراد فعال در کسب و کار، یک باور به شدت وحشتناک و سمی دارند. اینکه مشتری نمیخره، مشتری پول نداره، مشتری … .

این باور به طور کلی اشتباه هست. شاید الان نسبت به حرف من گار گرفته باشید، اما میخواهم همین جا به شما ثابت کنم این باور غلط هست. از شما سوالی دارم:

آیا در بین رقبای شما، افراد یا شرکت هایی هستند که فروش و سودآوری بالا دارند؟

قطعا جواب این سوال بله هست. پس زمانی که رقیب شما میتواند فروش بالا داشته باشد و مشتریان ازش خرید می کنند، چرا شما نباید جز خوش فروش ها باشید؟

پس همین الان تفکر غلط و مهلک اینکه مشتری نمیخرد و پول ندارد و غیره را کنار بگذارید. مشتری میخرد، مشتری پول میدهد، اگر شما فروشنده حرفه ای باشید و اگر شما بلد باشید بفروشید.

پس به جای نق زدن در مورد مشتریان، مهارت ها و باورهای خودتان را ارتقا بدهید. اصلی ترین رکن موفقیت فروشنده های درجه یک، آموزش دیدن و عملگرایی هست. شما هم آموزش را به صدر جدول برنامه هایتان بیاورید تا قهرمانی در فروش را تجربه کنید.