پشت پرده کمپانی اپل:

در این مقاله تصمیم گرفتم رازهایی از پشت پرده شرکت اپل، برترین برند در بین تمام برندهای جهان را برای شما همراهان گرامی بنویسم. رازهایی که می توانند راه رسیدن به موفقیت تصاعدی را برای شما تسهیل کنند. رازهایی که اگر آن ها را در کسب و کارتان پیاده سازی کنید، رشد چشم گیری در زمینه های مختلف کاری تان خواهید داشت.جمله ای هست که میگه:

جهانی فکر کن، منطقه ای عمل کن.

به همین دلیل شما ملزم به این هستید که با دلایل موفقیت برترین های دنیا آشنا شوید. چرا که این باعث رشد فکری و خلاقیت شما می شود و همچنین با ایده هایی که دریافت می کنید، می توانید کسب و کارتان را متحول کنید. پس حتما از شما میخواهم تا ی آخر این مقاله را با دقت و حوصله بخوانید و عمیقا در مورد هرمطلب فکر کنید. پس باهم همراه شویم:

نوآوری بدون توقف:

یکی از اصلی ترین رازهای موفقیت اپل، متعهد بودن این شرکت به نوآوری هست. میتوان گفت یکی از میراث نابغه قرن 21، که کسی جز استیو جابز مرحوم نیست در شرکت اپل موضوع نوآوری هست. از زمانی که استیو جابز در گاراژ کوچک خانه شان شروع به راه اندازی اپل کرد، پایه اصلی و اساسی یا شرکت را بر روی نوآوری بنا کرد.

جالب است بدانید حتی شعار سازمانی اپل، این جمله کوتاه اما عمیق هست:

Be different  یعنی متفاوت باش.

آیا شما واقعا در کسب و کارتان متفاوت هستید؟

آیا شما مدام به فکر نوآوری های هوشمندانه هستید؟

اگر واقعا علاقه مند به این هستید که رشد بی حد و مرزی داشته باشید، باید دائم به فکر نوآوری و خلاقیت باشید. در شرکت اپل، نوآور بودن جز الزامات هست. پس حتما شما هم بر روی این موضوع کار کنید.

راز سقوط نوکیا:

همانطور که میدانید چند سال پیش، شرکت موبایل نوکیا که برای ما ایرانی ها یادآور خاطرات زیادی هست، ورشکست شد. نوکیا که زمانی حرف اول را در بازار موبایل میزد، از گردونه رقابت حذف شد. اتفاقی تلخ اما واقعی!

اما دلیل حذف نوکیا چه بود؟

متاسفانه از دلایل اصلی ورشکست شدن نوکیا، این بود که نوآوری کمی داشت و دقیقا رقبای نوکیا، نوآوری را برای مشتریان در سراسر دنیا عرضه کردند. فراموش نکنید که زمانی که دنیا با سرعت زیادی در حال تغییر هست و اگر تغییر نکنید و نوآوری نداشته باشید، محکوم به حذف خواهید شد.

نوآوری، دلیل بر تمایز:

همانطور که گفتم، شعار سازمانی اپل متفاوت باش هست. اما چرا باید مثل اپل متفاوت باشیم؟ در ایران و حتی میتوان گفت کل دنیا، برای هر کسب و کاری هزاران رقیب وجود دارد. رقیبانی که در تلاش هستند تا جای خودشان را در بازار به دست بیاورند و رشد کنند. به همین دلیل مشتریان زمانی که می خواهند خرید کنند، بین هزاران انتخاب قرار می گیرند. به همین دلیل، اگر می خواهید مشتریان زیادی را به دست آورید، با متفاوت و متمایز بودن نسبت به رقبا، باید مشتریان را جذب کنید. باید به چشم مشتریان بیایید. باید در بازار بین حجم انبوهی از رقبا، دیده شوید بلکه پسندیده شوید.

جزئی نگری:

میخواهم این موضوع را در قالب تجربه جالبی که چند وقت پیش داشتم برای شما بگویم.

چند وقت پیش، با یکی از افرادی که در زمینه ارائه خدمات تخصصی کامپیوتر فعالیت دارد، صحبت میکردم که یک نکته خیلی جالب بهم گفت. گفت اولین باری که در لپ تاب اپل را باز کردم، برای دقایق زیادی شوکه شده بودم. گفت انقدر قشنگ، دقیق و منظم قطعات را جاگذاری کرده بودند، که یک منظره چشم نواز خلق شده بود. چیزی که هیچوقت ندیده بودم. انگار با خطکش و وسواس زیاد قطعات را جایگذاری کرده بودند.

شاید این موضوع برایتان کمی عجیب باشد. شاید به خودتان الان بگویید این موضوع چه ربطی به من دارد؟ یا اصلا به خودتان بگویید: مگه کسی در لپ تاب را باز میکنه، که بخواد داخش رو ببینه؟

دقیقا همین موضوع ارتباط شدیدی با میزان موفقیت شما در کسب و کار دارد. شما باید خودتان و تیمی که دارید را موظف به دقت کنید. دقت به جزییات. هرچقدر میزان توجه شما به جزئیات بیشتر باشد، کیفیت بالاتر میرود. و کنار هم قرار گرفتن جزئیات کوچک، موفقیت عظیم را رقم میزند.

در این مقاله، بعضی از موارد مهم پشت صحنه موفقیت کمپانی اپل را برای شما عزیزان نوشتم، اما راز های خیلی بیشتر وجود دارد که در مقالات بعدی با شما به اشتراک خواهم گذاشت.