حتما شما هم به این مورد برخورده اید، اینکه گاهی احساس کنید آن طور که باید از زمان تان به درستی استفاده نمی کنید. زمانی که این حس به ما دست می دهد، کمی حال و انرژی مان گرفته می شود. جالب این جاست که در طول هر هفته این اتفاق رخ می دهد اما اقدامی برای بهبود این وضعیت انجام نمی دهیم.

در این مقاله قصد دارم تا چند راهکار برای شما بنویسم تا بتوانید ارزش دقیقه هایتان را افزایش بدهید. همیشه گفتم و بازهم می گویم:

زمان از پول مهم تر است. چرا که با پول نمی توان زمان را خرید، اما با زمان می توان پول زیادی خلق کرد.

زمانی که شما استفاده بهینه و بهتری از زمان تان داشته باشید، حس خوبی می گیرید، احساس ارزشمندی بیشتری می کنید و در نتیجه انرژی تان چند برابر می شود. زمانی که انرژی فوق العاده ای داشته باشید، عملکردتان خیلی خیلی بهتر می شود و در نتیجه نتایج شاهکاری را خلق می کنید.

پس با من همراه شوید تا یاد بگیریم چطور از هر دقیقه مان شاهکار بسازیم.

پاداش به خود:

حتما برای شما هم پیش آمده که هدف یا کاری را مشخص می کنید و میخواهید به آن هدف برسید یا هر طور شده کار را انجام دهید و به پایان برسانید. اما یک حس درونی مدام شما را به سمت و سو های مختلف هدایت می کند، جز آن هدف و کار. اصولا همیشه می گوییم: چند دقیقه دیگه انجام میدم یا استارت میزنم، از شنبه انجام میدهم، از فردا شروع میکنم و کلی بهانه های مختلف برای به تعویق انداختن هدف.

اما چطور کاری کنیم حتما حتما به آن هدف برسیم؟

تمرین:

شما باید لیستی از علایق و خواسته های خودتان تهیه کنید. لیستی که هم چیزهای ارزان دارد و هم چیزهای گران. وقتی هدفی را مشخص کردید، باید برای خودتان بسته به کوچک یا بزرگ بودن کار پاداشی را برای خودتان در نظر بگیرید. و به خودتان بگویید که اگر این کار را تا پایان انجام دادم، میتوانم برای خودم فلان هدیه را بخرم.

زمانی که این کار را انجام می دهید، اشتیاق و انرژی شما برای انجام کار چند برابر میشود و دوست دارید هر طوری هست آنرا به پایان برسانید تا به خودتان یک پاداش لذت بخش بدهید.

مثال: فرض می کنیم شما یک هدفی دارید که میخواهید حتما به آن برسید. همچنین شما به خرید لباس هم علاقه زیادی دارید. اگر رسیدن به هدفی که دارید، با پاداش دادن لباس به خودتان تناسب دارد، این پاداش را  برای خودتان در نظر میگیرید. همچنین باید خودتان را ملزم کنید تا به هدف نرسیدید، لباسی که در نظر گرفته اید را برای خودتان نخرید.

زمانی که شما برای خودتان پاداش در نظر میگیرید، انرژی و اشتیاق شما بیشتر میشود و از زمان خود بهتر استفاده میکنید، چرا که علاقه شدیدی برای رسیدن به پاداش دارید.

بایدهای قبل از مرگ:

یکی از علایق شخصی خودم، این است که به طور مستمر، چند وقت یکبار این سوال را مینویسم، عمیقا به آن فکر میکنم و جواب میدهم:

من به چه چیزهایی قبل از مرگم باید برسم؟

رویاهای من قبل از مرگم چه چیزهایی هستند؟

زمانی که این سوال را از خودم میپرسم، یک تلنگر درونی به خودم زده ام. چرا که زمان هر انسان محدود هست و من به شخصه دوست ندارم به رویام نرسم. به همین دلیل وقتی که جواب این سوال را مینویسم، برای رسیدن به هرکدام از رویاهام، برنامه ای مشخص تعیین میکنم و از همان لحظه شروع میکنم به فعالیت کردن برای رسیدن به هرآنچه که میخواهم.

یکی از لذت هایی که اینکار دارد، این است که مجددا این سوال را از خودتان میپرسید، متوجه میشوید به بعضی یا حتی همه ی اهداف و رویاهایتان رسیده اید و به سراغ رویاهای بزرگ تر میروید.

پیشنهاد میکنم حتما این مورد را انجام دهید. همه ی ما نیاز داریم هرزگاهی به خودمان تلنگر بزنیم، تا طعم  لذت رسیدن به اهداف و رویاهایمان را بچشیم.

داشتن مربی:

یکی از کارهایی که افراد فوق موفق دنیا انجام میدهند، این است که برای هر حوزه ای یک مربی دارند. مربی ای که راندمان آن ها را بالا ببرد و عملکرد بهتری را ازشان بخواهد.

زمانی که از الکس فرگوسن، مربی فقید و بزرگ تیم منچستر یونایتد انگلستان، پرسیدند راز موفقیت شما چیه؟ جواب داد: من در 5 حوزه مشاورانی دارم که هر کدام در حوزه کاری خودشان بسیار از من برتر و بهتر هستند.

فراموش نکنید، داشتن یک مربی حرفه ای، میتواند زندگی و کار شما را متحول کند. دقیقا فرق این موضوع، مثل شخصی هست که به باشگاه مراجعه میکند و برای خودش مربی خصوصی میگیرد و فرد دیگری که مربی خصوصی ندارد! کدام بهتر و زودتر نتیجه میگیرند؟ شخصی که مربی خصوصی دارد. پس داشتن مربی را جدی بگیرید.