همانطور که حتما میدانید، پروفسور سمیعی بزرگ ترین جراح مغز و اعصاب جهان هستند. یک ایرانی بزرگ و درجه یک در سطح جهانی.

یکی از بزرگ ترین اسطوره های زندگی شخصی من، ایشان هستند. زمانی که ایشان به عنوان مهمان در برنامه دورهمی مهران مدیری حضور یافتند، صحبت هایشان را کامل گوش دادم و برای خودم درس هایی از صحبت های شان برداشت می کردم و جمله به جمله را تفسیر و تحلیل کردم. به همین دلیل کارگاه آموزشی ای را طراحی کردم با نام: کارگاه تحلیل فیلم پروفسور سمیعی

اولین بار که چند سال پیش این کارگاه را برگزار کردیم، فوق العاده شرکت کنندگان استقبال کردند و مجددا بارها و بارها این کارگاه را برای افراد مختلف برگزار کردیم. با توجه به اینکه همه ی شما عزیزان، امکان حضور در این کلاس را نداشته اید و نخواهید داشت، تصمیم گرفتم بخشی از نکات این کارگاه آموزشی را با شما به اشتراک بگذارم.

مسئولیت پذیری در برابر دیگران:

مهران مدیری این سوال را پرسیده که:

جناب پروفسور، احساس خوشبختی دارید؟ نظر شما در مورد خوشبختی چیست؟

ایشان قبلا از اینکه در مورد خوشبختی صبحت کنند، گفتند من میخواهم به همه، مخصوصا جوان ها یک ندایی را برسانم. (یعنی اینکه ایشان در برابر دیگران احساس وظیفه میکنند)

اینکه ما وظیفه داریم و باید باعث رشد دیگران بشویم و تجربیاتی مهمی را که در سال های مختلف به دست آورده ایم، در اختیار دیگران قرار بدهیم. البته، برای درک بهتر وظیفه و رسالت اصلی مان در زندگی، باید حتما پاسخ سوال زیر را بدهیم:

من چرا به دنیا اومدم؟

هدف خدا از خلقت من چیه؟

هر کدام از ما به یک دلیلی به دنیا آمدیم، باید رسالت خودمان را مشخص کنیم، دنیا را جای بهتری برای زندگی کنیم و باعث رشد دیگران بشویم. فراموش نکنید که خدا هیچ انسانی را بیهوده خلق نکرده است و وظیفه داریم هر کدام از ما دنیا را جای بهتری برای زندگی کنیم.

ایشان در مورد خوشبختی صحبت کردند. اینکه کاری که میکنیم به دیگران کمک کند و هرشب که میخواهیم بخوابیم، وجدان مان راحت باشد.

هر روز فکر کردن به …:

ما باید هر روز زمانی را به فکر کردن اختصاص بدهیم، در جای درست خودمان قرار بگیریم و علاوه بر رشد خودمان به دیگران خدمت کنیم و هر روزی را که شب می کنیم، برای دیگران و دنیا ارزش افزوده خلق کرده باشیم و احساس مفید بودن و موثر بودن داشته باشیم.

عدم توجه به حسادت های دیگران:

در زندگی و کسب و کار، خیلی از افراد یا رقبای ما به ما حسادت میکنند. اما ما باید کار درست را انجام بدهیم و از این خوشحال باشیم که:

انقدر قوی و قدرتمند هستیم که دیگران به ما حسادت میکنند.

یک جمله فوق العاده ای هست که می گوید:

صادق ترین افراد در دنیا کسانی هستند که به ما حسادت میکنند. چون خودشان در حال اعتراف کردن به این هستند که ما از آنها بهتریم.

پس اگر رقبا، دوستان یا هرکس دیگری به شما حسادت کرد، ناراحت نشوید. چرا که شما در حال رشد و پیشرفت هستید و زمانی که شروع به حرکت می کنیم، رخ دااین اتفاقات امری کاملا طبیعی هست.